vrijdag 27 januari 2012

ALKJFLKDSJHF

Het is alweer een poosje geleden sinds mijn laatste blog, maar ik moet jullie iets vertellen...

IK BEN ZONDAG 22 JANUARI NAAR WICKED GEWEEST ASLDKFJALSDJFK
Al die letters betekenen excitement. Maar het was ZOO COOL!!! Toen ik met mijn moeder in de auto zat had ik de hele tijd zo'n bal van vreugde/zenuwen/pure opwinding in mijn buik, omdat ik er zo ontzettend graag heen wou! Toen we daar aankwamen gingen we eerst even bij de Mac eten (waar ik die week al 3x geweest was wegens de toetsweek) en dat was lekker. Toen we vol zaten gingen we naar het Circustheater, waar buiten al een megaposter hing van Wicked. We gingen daar naar binnen, en ik was daar nog nooit geweest, en het was al zo mooi! Toen we naar de parkeerkaartbalie liepen keken we op de schermen, en het duurde best wel even voordat eindelijk het scherm met de cast langs kwam. Toen kwam het scherm eindelijk! En er stond dat we WILLEMIJN VERKAIK EN JIM BAKKUM HADDEN!!!!! Dat was sowieso al heel vet, want ik wou gewoon heel erg graag die twee! Ik wist al dat Chantal niet speelde op zondag, dus die wist ik al. Ik had Celine Purcell als Glinda, en zij leek ook best wel op Chantal Janzen toen ze op het podium stond! Ik liep door en we moesten even wachten totdat de deuren open gingen. Toen ze open gingen liepen we snel naar binnen om onze plekken te vinden. En we zaten zó dichtbij! We zaten in de 2e loge aan de rechterkant, dus we konden het supergoed zien! Het decor was echt supermooi, aan de zijkanten van het podium waren allemaal takken die de hele muur bedekten. Op het podium zelf verschoof het decor telkens, maar het waren vooral grote rekken met radars erop. Toen het begindoek (een landkaart van het land van Oz) omhoog ging begon het. Eerst zag je het ensemble, en toen begon er ineens iemand heel hoog te zingen. Het was Glinda (met de GL) die naar beneden kwam in een vliegend cirkelachtig ding. Hoe zij zong deed me zó erg denken aan Sanna (mede-lid van de Wicked 5.) Zij zingt namelijk altijd precies zo! Voor de rest zeg ik niets over het verhaal, mede omdat het lastig te vertellen is door te schrijven, want in het echt+ nadoen is het gewoon leuker, maar vooral omdat je er zelf echt heen moet gaan! Het is gewoon echt een supermusical met een supergoed verhaal, supergoede muziek, en gewoon su-per-goede zang! Dus als je zit te twijfelen; NIET DOEN! Gewoon gaan!!!
Als souvenir had ik een smaragdstadbril gekocht, die hadden ze in de musical ook op. De foto's volgen nog :)
Dus, lieve Lotte, Charlotte, Sanna en Maiko; Heel erg bedankt voor dit geweldige cadeau! Dit is echt het beste verjaardagscadeau wat ik ooit heb gehad! Zelfs het Donald Duck-abonnement was VEEL minder leuk ...

1 opmerking: